loading...

هزار مطلب از هزار سايت

مجله آموزشي هزار سايت

بازدید : 357
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كسب درآمد از اينترنت موضوعي كه اين روزها بسيار بازار داغي دارد .

حتي شنيدن كلمه “كسب درآمد اينترنتي ” بسيار وسوسه انگيز است ، درآمدي كه اين روزها خيلي از افراد به دنبال آن هستند .

اما آيا طوري كه مردم فكر ميكنند رسيدن به درآمد اينترنتي آسان و راحت است ؟

آيا كسب درآمد از اينترنت براي همه ممكن است ؟

و اصلا مهمتر از همه : آيا در اين حوزه اصلا پولي وجود دارد ؟

و نكته مهم ديگر اين كه : اگر بخواهم كسب درآمد اينترنتي بكنم بايد از كجا شروع كنم ؟

در اين مقاله ارزشمند و جامع به همه اين سوالات پاسخ خواهيم داد و در كنار هم ياد ميگيريم كه چگونه با روش هاي صحيح شروع به كسب درآمد از اينترنت بكنيم .

اين مقاله چه نيازي را برطرف ميكند ؟

در اين مقاله ما با شما همراهان عزيز رسانه امين موارد زير را در رابطه با كسب درآمد از اينترنت بررسي ميكنيم :

  • كسب درآمد از اينترنت چيست ؟
  • چه كساني ميتوانند از اينترنت كسب درآمد كنند ؟
  • چرا كسب درآمد اينترنتي ؟
  • راه هاي كسب درآمد از اينترنت چيست ؟
  • چند راهكار طلائي از افراد موفق در زمينه كسب درآمد اينترنتي ؟
  • از كجا بايد شروع كنم ؟ (مهمترين نكته)

در ادامه بطور مفصل همه اين موارد را به شما توضيح خواهم داد ولي قبل از آن بايد بدانيم كه اين مقاله براي چه كساني مفيد است :

  • افرادي كه ميخواهند شغل دومي براي خود درست كنند .
  • افرادي كه به فكر راه اندازي كسب و كار اينترنتي هستند .
  • افرادي كه در حوزه استارت آپ و كسب و كارهاي نوپا فعاليت ميكنند .
  • افرادي كه ديگر نميخواهند براي ديگران كار كنند .
  • كساني كه به فكر خود ساخته شدن و ثروت سازي بدست خودشان هستند .
  • و كساني كه ميخواهند بدون سرمايه كسب و كار خود را راه اندازي كنند .

پس همراه من باشيد تا تمامي گزينه ها را بطور مفصل بررسي كنيم .

كسب درآمد از اينترنت چيست ؟

كسب درآمد از اينترنت به درآمدي گفته مي‌شود كه شما به هر طريقي از دنياي اينترنت بدست آوريد .

ولي مورد مهم اين است كه كسب درآمد از اينترنت بايد به شكل پايدار و توسعه مند باشد .

يعني با گذشت زمان و افزايش دانش تخصصي شما بايد بتوانيد درآمد خود را از راه اينترنت توسعه و افزايش دهيد .

به طور كلي اگر دنياي اينترنت را همانند دنياي فيزيكي تصور كنيد : در دنياي فيزيكي شما براي كسب درآمد بايد ارائه دهنده محصول و خدماتي باشيد و براي ارائه محصول و خدمات خود بايد جايگاهي داشته باشيد كه به طور كلي مي توان گفت كه شما يا بايد صاحب مغازه باشيد يا صاحب يك شركت و اگر دست به توليد در يكي از صنعت هاي موجود بزنيد بايد صاحب توليدي و يا يك كارخانه باشيد همانطور كه همه ما ميدانيم راه اندازي يك كارگاه توليدي مي تواند هزينه هاي بسيار زيادي را براي ما داشته باشد .

و در بدترين حالت شما ميتوانيد براي ديگران كارگر يا كارمند باشيد كه اگر اينگونه بود الان اين مقاله را مطالعه نميكرديد و اين بسيار جاي خوشحالي دارد .

شما در دنياي اينترنت نيازي به صرف هزينه هاي زياد براي راه اندازي يك كسب و كار نداريد اين يكي از مهمترين دلايلي است كه كسب درآمد از اينترنت و كسب و كارهاي اينترنتي را بسيار پر طرفدار كرده است .

با اين حال داشتن اطلاعات و دانش مخصوص در رابطه با كسب و كارهاي اينترنتي اولين قدم شما براي پيمودن است همانطور كه اگر ميخواستيد در دنياي فيزيكي كسب و كاري را راه‌اندازي كنيد بايد حداقل ترين دانش آن كسب و كار را به دست مي آوريد .

چه كساني ميتوانند درآمد اينترنتي داشته باشند ؟

با توجه به دانشي كه هم اكنون در سطح جامعه پراكنده شده افراد بسيار زيادي مي تواننند درآمد اينترنتي داشته باشند.

در واقع اگر بخواهم زبان ساده بيان كنم هركسي كه توانايي خواندن و نوشتن داشته باشد ميتواند اطلاعات مورد نياز براي كسب درآمد اينترنتي را به دست آورد .

ولي بنا به اين تعريف كاملاً مشهود است كه فقط يك بعد از ماجرا در نظر گرفته شده است از طرفي ديگر كسي كه مي‌خواهد درآمد اينترنتي داشته باشد بايد اطلاعات كافي در رابطه با كامپيوتر نيز داشته باشد .

در بعد سوم نيز فردي كه مي‌خواهد كسب درامد اينترنتي بكند بايد آشنايي با زبان انگليسي را نيز داشته باشد .

در واقع هر فردي كه مي‌خواهد درامد اينترنتي داشته باشد بايد سه ركن :

خواندن و نوشتن ، فهم كامپيوتري و تسلط بر زبان انگليسي را بايد داشته باشد .

البته با نگاه كلي متوجه مي‌شويم كه اين سه مورد دانش هاي بسيار پايه اي براي كسب درآمد است يعني اگر شما بخواهيد يك وب سايت راه اندازي كنيد و از طريق آن درآمد داشته باشيد با اين ۳ دانش كلي شما مي توانيد يك وب سايت وردپرسي راه اندازي كنيد و بديهي است كه در اين قرن اين اطلاعات براي هر كسب و كاري نياز است .

از نگاهي ديگر امروز در جامعه همه افراد اين سه دانش را دارند پس به جرئت مي‌توان گفت كه تمامي افراد جامعه مي توانند درآمد اينترنتي داشته باشند فقط تنها شرط باقي مانده داشتن زمان حوصله و علاقه به اين حوزه است .

چرا كسب درآمد اينترنتي ؟

مهمترين بخش از سوالات دوستان در رسانه امين اين بود كه چرا بايد ي يك فرد كسب درآمد اينترنتي را به كسب درآمد سنتي ترجيح دهد براي پاسخ به اين سوال چند دليل بسيار محكم وجود دارد كه در ادامه آنها را بررسي مي‌كنيم :

كسب درآمد اينترنتي واقعي

در هر زمان و مكان ، بدون مجوز

در اولين حالت ما متوجه مي‌شويم كه كسب درآمد اينترنتي بسيار در دسترس تر از درآمد سنتي چرا كه با افزايش كمي اطلاعات در زمينه كسب و كارهاي اينترنتي مي توانيم اقدام كنيم و از طرفي ديگر داشتن درآمد اينترنتي نياز به مجوز خاصي ندارد جالب است بدانيد كه كسب درامد اينترنتي در هر شرايط زماني و مكاني براي شما مهيا خواهد بود فقط بايد بخواهيد و انجام دهيد .

بدون سرمايه و سريع

در دومين حالت براي راه اندازي كسب و كار اينترنتي شما نياز به سرمايه چنداني نداريد شايد بيشترين سرمايه اي كه به آن نياز پيدا كنيد سرمايه اطلاعاتي و آگاهي شماست .

سرمايه مادي در اين زمينه طبيعتا بسيار پايين‌تر از سرمايه اي خواهد بود كه شما براي راه اندازي يك كسب و كار فيزيكي به آن نياز خواهيد داشت .

و مورد مهم ديگر اين است كه سرعت راه‌اندازي يك كسب و كار اينترنتي بسيار بيشتر از راه اندازي يك كسب و كار فيزيكي است .

دسترسي آسان به مشتري ها

دسترسي به مشتريان و مديريت بسيار راحت آنها در كسب و كارهاي اينترنتي از ديگر مواردي است كه مي‌توانم به آن اشاره كنم .

براي كسب درامد اينترنتي شما نياز داريد كه به مشترياني دسترسي داشته باشيد و ارتباط خود را با آنها حفظ كنيد بنا به تجربه اي كه من در كسب و كارهاي سنتي نيز دارم به جرأت مي‌توانم بگويم در كسب و كارهاي سنتي ارتباط داشتن با مشتري بعد از خريد بسيار سخت است ولي در كسب و كارهاي آنلاين شما به راحتي قبل و بعد از خريد مشتري مي توانيد با آنها ارتباط داشته باشيد شايد در يك كسب و كار فيزيكي مغازه اي با ماهانه ۵۰۰ مشتري به درآمد ۲ الي ۶ ميليون توماني برسد ولي در كسب و كارهاي اينترنتي درآمد ۲ ميليون توماني شايد با وجود ۱۰۰ مشتري محقق شود البته بسيار بديهي است كه اين اعداد وابسته به نوع كسب و كار شما در دنياي آنلاين است .

صرفه جويي در وقت و هزينه

صرفه جويي در وقت و هزينه يكي ديگر از دلايلي است كه افراد را ترغيب به كسب درآمد از اينترنت مي كند چرا كه در روش هاي سنتي بازاريابي براي يك كسب و كار داراي هزينه هاي زيادي است ولي در كسب و كار آنلاين هزينه هاي بازاريابي تبليغات و فروش بسيار پايين‌تر است چرا كه هم دسترسي شما به مشتري ها بيشتر شده و هم دسترسي مشتري ها به شما بيشتر است

.

راه هاي كسب درآمد از اينترنت چيست ؟

از طريق فروشگاه اينترنتي كالاي فيزيكي

كسب درآمد از اينترنت از طريق فروشگاه آنلاين

در اين روش شما مانند ديجي كالا فروشنده كالا هاي فيزيكي در بستر اينترنت خواهيد بود اگر شما صاحب كالاي فيزيكي هستيد مي‌توانيد با استفاده از سايت ساز ها و يا آموختن وردپرس به راحتي يك فروشگاه اينترنتي كالاي فيزيكي راه اندازي كنيد و كسب درآمد از اينترنت را شروع نماييد .

ولي به ياد داشته باشيد كه همچنان به آموختن دانش بازاريابي اينترنتي هم نياز داريد . علاوه بر اين در اين روش شما نياز داريد كه محصولات خود را انبار كرده و بنا به درخواست هاي مشتري خود آنها را به سراسر ايران ارسال كنيد .

در اين ميان يكي از مهمترين موضوعاتي كه بايد به آن توجه كنيد هزينه هاي ارسال و هزينه‌هاي انبارداري است و همچنين گارانتي محصول كه اگر در ارسال اتفاقي براي محصول بيفتد شما بتوانيد مشتري‌هاي خود را راضي نگه داريد .

جالب است بدانيد كه شركت هايي هستند كه ارسال و انبارداري محصولات شما را انجام ميدهند و كافي است شما سفارش را از مشتري بگيريد آن ها براي شما هم ارسال ميكنند هم ارائه دهنده گارانتي لازم هستند .

يك راهكار طلائي

در اين مورد دو نكته مهم ديگر هم وجود دارد كه شما هم مي‌توانيد فروشنده كالاي خودتان باشيد و هم مي‌توانيد فروشنده كالاي ديگران باشيد .

براي مثال شايد شما بلد هستيد كه يك محصول دست ساز را در خانه درست كنيد شما مي توانيد به راحتي با راه اندازي يك وب سايت ، آن را به فروش برسانيد يا اگر شما كالايي نداريد مي توانيد كالا و محصولات ديگران را به فروش برسانيد به طور مثال شما در ميتوانيد در دوستان و آشنايان خود به دنبال كساني بگرديد كه بتوانند محصولاتي درست كنند كه اين محصولات مي تواند دست سازه هاي خانگي و يا حتي محصولات صنعتي از جمله كيف و كفش باشد به هر حال اگر كمي خلاقيت به خرج دهيد و از زاويه ديگر نگاه كنيد مي‌توانيد منابع درآمدزايي بسياري را پيدا كنيد .

كسب درآمد از اينترنت از طريق فروش كالاي مجازي

همچنان ما در رسانه امين به دنبال اين هستيم كه شما به عنوان صاحب يك كسب و كار اينترنتي خلاقيت خود را به كار بگيريد در رابطه با كسب درآمد از طريق فروش كالاي مجازي مي توان گفت كه شما هر نوع سرگرمي ، تخصص و هر چيزي كه قابل ارائه باشد را داشته باشيد مي توانيد از آن درآمد خوبي كسب كنيد .

كسب درآمد از اينترنت و فروش محتواي ديجيتال

شايد شما در سال هاي گذشته براي سرگرمي شعبده بازي را آموخته ايد حال ميتوانيد از طريق توليد ويديو هاي آموزش شعبده بازي آن را به ديگران ارائه داده و كسب درآمد كنيد و يا شما تخصص بسيار پركاربردي در زمينه آموزش رياضيات داريد شما به راحتي مي توانيد با توليد فايل هاي ديجيتال و ارائه آنها درآمد كسب كنيد .

كسب درآمد از طريق فروش كالاي مجازي به سه بخش فروش :

  • فايل هاي ويديويي
  • فايل هاي صوتي
  • كتاب هاي الكترونيك

تقسيم مي‌شود البته شايد شما يك عكاس ماهر نيز باشيد كه عكس هاي اختصاصي براي وب سايت هاي فعال گرفته و از آن طريق درآمد خوبي به دست آوريد .

كسب درآمد از اينترنت از طريق ارائه خدمات اينترنتي

در اين حالت شما تبديل به ارائه دهنده خدمات اينترنتي مي‌شويد چرا كه روزانه چند هزار نفر در سراسر ايران در اينترنت به دنبال افرادي مي گردند كه بخشي از كار خود را به آنها بسپارند به اين نوع از كسب درآمد اينترنتي آزاد كاري يا فريلنسري گفته مي شود .

از جمله ميتوان به اين كارها اشاره كرد :

  • طراحي كاتالوگ و كارت ويزيت براي ديگران
  • ارائه خدمات آي تي مانند كد نويسي سايت يا توليد محتوا براي وب سايت ها
  • عكاسي تخصصي براي سايت ها
  • گردآوري خبر براي خبرگزاري ها
  • توليد ويدئو براي وبسايت هايي كه نياز دارند
  • پشتيباني شبكه هاي مجازي
  • پشتيباني وبسايت

جالب است بدانيد كه همه اين كارها را ميتوانيد به طريق دور كاري و در منزل خودتان انجام دهيد و شايد در اين امورات بتوانيد به جايگاهي برسيد كه شغل دوم ولي درآمد اول شما باشد .

كسب درآمد اينترنتي از شبكه هاي اجتماعي

همانطور كه همه ما ميدانيم شبكه هاي اجتماعي نيز در بستر اينترنت فعاليت مي كند از هر نوع درآمدي كه ما از شبكه هاي اجتماعي داشته باشيم درآمد اينترنتي محسوب مي شود شما مي توانيد از طريق تلگرام اينستاگرام توييتر فيسبوك پينترست و هر شبكه اجتماعي ديگري درآمد كسب كنيد ولي يكي از كارهاي مهمي كه در اين شبكه‌هاي اجتماعي بايد انجام دهيد جذب مخاطب هاي واقعي زياد است و از جايي كه اين شبكه هاي اجتماعي براي سرگرمي توليد شده است شما مي توانيد به عنوان فردي سرگرم كننده مخاطب هاي بسيار زيادي جذب كنيد جالب است بدانيد كه درآمدهاي بسيار زيادي در بخش شبكه هاي اجتماعي موجود است براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه مي توانيد مقاله زير را مطالعه كنيد .

پيشنهاد ويژه رسانه امين : ۳ راز مهم درباره كسب درآمد اينترنتي از سايتهاي خارجي

چند راهكار طلائي از افراد موفق در زمينه كسب درآمد اينترنتي ؟

در اين بخش مي رسيم به هيجان انگيز ترين قسمت مقاله چند راهكار طلايي از افراد موفق در زمينه كسب درآمد اينترنتي را در اين قسمت به شما معرفي خواهم كرد ولي قبل از آن بايد بدانيم كه تمامي اين راهكارهاي ارائه شده از طريق تجربياتي بوده است كه اين افراد به دست آورده اند و بسيار بديهي است كه توجه به اين تجربيات براي تازه كار ها خالي از لطف نخواهد بود .

در زمينه كسب درآمد اينترنتي افراد موفق زيادي در ايران و در دنيا وجود دارند براي مثال در ايران به دكتر استارتاپ يعني مهدي عليپور و يا ناصر غانم زاده و نازنين دانشور و در دنيا افرادي چون جف بزوس ، مارك زاكربرگ ، بيز استون ، جك دورسي ، اشاره كرد و راهكارهايي كه هم اكنون به شما ارائه مي دهم راهكارهاي مشتركي است كه با استانداردهاي جهاني همسان‌سازي شده و افراد بسياري را موفق كرده است .

كسب درآمد از اينترنت و راهكارهاي طلائي

راهكار شماره ۱

رويايي داشته باشيد .

اگر در سر خود رويا و هدفي نداشته باشيد نمي‌توانيد قدرت حركت كردن پيدا كنيد . پس بهتر است هدفي را مشخص كنيد و مسير رسيدن به آن را بسازيد بعد از اين قدم شما متوجه خواهيد شد كه آيا اهداف شما از طريق كسب درآمد اينترنتي محقق مي شود يا از طريق كسب و كارهاي سنتي .

راهكار شماره ۲

مثبت انديش باشيد .

براي رسيدن به هر هدفي شما نياز به اين داريد كه افكار خود را مثبت نگه داريد در غير اين صورت اتفاقاتي كه در مسير رسيدن به هدف ي شما رقم مي‌خورد شما را به سادگي مي‌تواند نااميد كرده و از مسيرتان منحرف كند كسب درآمد از اينترنت هم از اين موضوع مستثنا نيست . شما اگر خواستار درآمدهاي خوب از اينترنت هستيد بايد مثبت انديش بود و مسير خود را با سرسختي طي كنيد .

راهكار شماره ۳

از خلاقيت خود استفاده كنيد .

همه ما انسان ها قدرتي در درون خود به نام خلاقيت داريم استفاده از اين قدرت در تمام طول تاريخ پول ساز و قدرت آفرين بوده است پس بهتر است شما هم از اين قدرت براي كسب درآمد از اينترنت استفاده كنيد .

از امروز سعي كنيد از زواياي ديگري به موضوع ها نگاه كرده و براي آنها راه حل هاي جديد تري ارائه دهيد اين موضوع باعث خواهد شد كه شما ميلياردها تومان پول به دست آوريد .

راهكار شماره ۴

آگاهي و دانش خود را به روز كنيد .

آخرين و مهم ترين راهكار در اين مقاله افزايش آگاهي و دانش است به شما تبريك ميگويم براي اين كه شما اولين قدم را در اين راستا برداشته ايد چرا كه هم اكنون در حال مطالعه اين مقاله هستيد.

توصيه من به شما دوستان عزيز اين است كه از هر راه و از هر طريقي كه مي توانيد ، هر روز دانش و آگاهي خود را افزايش دهيد امروز در دنيايي كه اطلاعات بخش مهمي از آن است ديگر نمي توان با آگاهي كم و دانش غير تخصصي در آمد خوبي به دست آورد امروز دنيا بسيار پيچيده تر از سالهاي قبل است .

براي كسب درآمد خوب بايد بتوانيد مهارت قابل ارائه اي داشته باشيد در غير اين صورت بايد شكست را بپذيريد .

كسب درآمد اينترنتي را از كجا بايد شروع كنم ؟

در واقع نقطه عطف اين مقاله اينجاست .

چون همه ما به نحوي با مزاياي كسب درآمد از اينترنت آشنا هستيم ولي براي بسياري از ما سوال است كه از كجا بايد شروع كنيم ؟

در طي چند ماه گذشته دوستان بسياري با من تماس گرفتند و همين طور افرادي كه اين مقاله را خواننده بودند از من سوال بسيار مهمي كردند كه از كجا بايد شروع كنيم . دقيقا چه كاري بايد انجام دهيم تا بشود نقطه استارت ما براي كسب درآمد اينترنتي ؟

بهترين روش درآمد اينترنتي اين است كه شما بايد در اولين قدم به اين نتيجه برسيد كه چه چيزي ميخواهيد ارائه دهيد ؟

قدم اول : چه چيزي ارائه دهيم

نقطه شروع و نقطه مهم شما اينجاست كه دقيقا فكر كنيد و پيدا كنيد كه چه چيزي ميخواهيد ارائه دهيد . چون در دنياي وب اگر چيزي ارائه ندهيد درآمدي هم در كار نخواهد بود .

چيزي كه شما ارائه ميدهيد ميتواند يك محصول فيزيكي باشد يا يك خدمات .

روي اين موضوع بايد تمركز كنيد اين دقيقا همان نقطه شروع شماست .

داستان از جايي شروع ميشود كه همه ما انسان ها در قبال چيزي كه دريافت ميكنيم پولي ارائه ميدهيم و هميشه به دنبال بهترين ارائه دهندگان با مناسب ترين قيمت ها ميگرديم پس براي كسب درآمد اينترنتي شما هم بايد تبديل به يك ارائه دهند شويد .

ارائه دهنده هر چيزي كه ميتوانيد آن را ارائه دهيد .

هميشه به دوستاني كه از من مشاوره ميگيرند گفته ام : اگر ايده نميتوانيد پيدا كنيد براي ارائه دادن ، بهتر است فكر كنيد ببينيد در چه چيزي بهتر از بقيه هستيد .

تك تك ما انسان ها در يك چيزي از بقيه بهتر هستيم و اين موضوع ميتواند كمك كننده باشد تا شما يك محصول يا يك خدمت را بسازيد و آن را ارائه دهيد.

براي پيدا كردن ايده هاي خوب ميتوانيد كتابي كه در ادامه اين مقاله قرار داده شده است را نيز دانلود كرده و مطالعه كنيد ، اين كتاب حاوي ۱۲ ايده بسيار شگفت انگيز و تست شده است كه هنوز در ايران افراد زيادي آن را ارائه نداده اند پس دست به كار شويد .

بعد از به نتيجه رسيدن در ارائه دادن محصول سراغ قدم دوم ميرويم

قدم دوم : كجا ارائه دهم ؟

دومين قدم براي اين كه شما بدانيد بايد درآمد اينترنتي را از كجا شروع كنيد اين است كه كجا ارائه دهيد .

وقتي نوع محصول شما تعيين شد و محصول ساخته شد به دنبال بستر ارائه آن ميگرديم كه در اين مرحله راه هاي زيادي براي ارائه وجود دارد .

گاهي حتي لازم نيست كه ما وب سايتي براي خودمان طراحي كنيم چون سرويس هايي وجود دارند كه ما ميتوانيم محصول خود را آن جا ارائه دهيم .

قدم سوم : ساده فكر كنيد

مهمترين قدم در اولين لحظات شروع كسب و كار اينترنتي اين است كه به ساده ترين شكل ممكن فكر كنيد چون در حوزه اينترنت در اولين روزها بايد ارزش پيشنهادي خود را به مشتري به ساده ترين حالت ارائه دهيد كه مشتري در نهايت آن را يا قبول خواهد كرد يا رد .

پس به شعار جهاني فكر و محلي شروع كن اعتقاد داشته باشيد و هميشه به اين فكر كنيد كه ساده ترين چيزي كه براي مشتري من ميتواند ارزش باشد چيست ؟

آن را پيدا كنيد و به مشتريان خود ارائه دهيد.

قدم پنجم : گوش دادن به فايل صوتي زير

در اين فايل صوتي ارزشمند درباره اين كه دقيقا از كجا شروع كنيم توضيح ميدم و همينطور كسب درآمد اينترنتي پايدار و قابل توسعه را باهم بررسي مكنيم و بسياري مطالب كاملا ارزشمند كه شنيدنش شما را دو قدم جلو تر از ديگران قرار خواهد داد .

منبع

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 3
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 16
  • بازدید سال : 50
  • بازدید کلی : 1942
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه